FANDOM

Meg kell említenünk, hogy az EWHiCo, a Medicorp és a Bélteky Művek közösen létrehozták az Akácvirág Kkt-t, amely egy nonprofit szervezet – hivatalosan – és a fertőzött, toxikus zónák megtisztítását tűzte ki célul. Nyugati és keleti „természetbarát” tudósok, a helyi lakosság teljes támogatását élvezve küzdenek a környezetszennyezés visszaszorítása érdekében. A M3 sztráda nyomvonala mentén és a folyók néhány egyéb szakaszán komoly eredményeket értek el. A legmegdöbbentőbb, hogy a napkori méregtelepet is sikerült semlegesíteniük. A rossznyelvek szerint mindössze a mérőműszereket állították el, hogy kedvező eredményeket produkáljanak, és a folyók felső szakasza ugyanolyan szennyezett, a Napkor bomló nehézfémei pedig egyszerűen felezési időt léptek, ezért csökkent a kibocsátás, és került a majdnem tűrhető szintre. Mások szerint a folyók szennyezettségcsökkenése annak a misztikumnak köszönhető, amely az Ecsedi-lápban rejtőzik. Egyesek állítják, hogy egy sárkány lakik ott, de ebben nem sokan hisznek, hiszen a sárkányok már rég megmutatták magukat, ez meg még mindig bujkál. Megint mások szerint a sugárzás nem változott, csak a helybeliek kezdenek el alkalmazkodni a Medicorp által ingyenesen felajánlott – kísérleti –injekciókúra felszedését követően. Jómagam jártam a Kraszna mentén, Mátészalkán, és megdöbbenve tapasztaltam a közel 5 km-es szakaszon a szennyezés nagymértékű csökkenését, és már-már az egészségügyi határértékhez közeledtek a számok.