FANDOM

autor: Tom Dowd

Fabuła Edytuj

Brandon Cross wpadł w mroczną obsesję. Jego ostatni run okazał się koszmarem, który kosztował życie jego partnerkę z grupy, Lynx, kobietę, która była dla niego wszystkim. Co gorsza, tragedia ujawniła straszliwy sekret - duch modliszki posiadł Lynx. Targany gniewem i poczuciem winy, Brandon przysięga sobie, że już nikt nigdy przez niego nie zginie. Jego przyjaciele wyciągają do niego pomocną dłoń, ale on ich odrzuca.

Cross zaczyna szukać zleceń dla jednej osoby, by nie myśleć o przeszłości. Jedna z fuch dotyczy bogatej kobiety, która wynajmuje go, by odnalazł jej zaginioną córkę. Ślad wiedzie do kręgu duch modliszek - tego samego, który stworzył ducha, który posiadł Lynx. Brandon doprowadza modliszki do sytuacji, w której muszą się ujawnić, i poświęca własne życie, by dokonać zemsty i odnaleźć spokój.

Ludzie Edytuj

(*= umiera w trakcie)

Uwagi Edytuj

Tom Dowd razem z Paulem Hume i Bobem Charette stworzył Shadowruna. Jest autorem kilku opowiadań, włączając w to Free Fall z tej antologii. Wyrm Talk, Hunter and Prey, oraz Voices from the Past pojawiły się jako materiały promujące. Post Mortem ukazało się po Dunkelzahn's Secrets (Steve Kenson, 1996). Oprócz krótkich opowiadań, Tom Dowd napisał także dwie powieści w świecie Shadowruna, Night's Pawn (1993) oraz Burning Bright (1994).

Brandon Cross w przeszłości miał run przeciwko Universal Brotherhood, i wie, że ta organizacja jest przykrywką dla duchów insektów. Jest świadomy, że formy cielesne duchów niszczą umysł swych ofiar, mimo, że twierdzą, że tak nie jest.

s.6: Brandon Cross zauważa, patrząc na okna biura Rachel Morelle w Knight Errant: "To nowość. Co najmniej ośmiostopniowe skrzywienie, redukcja wibracji, i założę się, że zatrzyma pocisk z shotguna." Okno jest zaprojektowane tak, że wykrzywia obraz o 8°, co utrudnia trafienie snajperowi. Redukcja wibracji utrudnia podsłuch. Możliwość powstrzymania pocisku kaliber 12 (MATT: org.: cal. 12 mm) oznacza bardzo wysoki poziom bariery.

Morelle wspomina "niezwykłą fikserkę", Eve Donovan (s.6). Donovan pojawia się także w Silver Angel, przygodzie umieszczonej w Shadowrun Gamemaster Screen do pierwszej edycji. Pojawia się także w Dead Run, pierwszym scenariuszu w Shadows of the Underworld

s.13: Fastjack regularnie zmienia swoją ikonę w Matrycy, rzadko pojawiając się w tym samym przebraniu dwa razy. Mieszka przede wszystkim w Denver, ale będąc deckerem może trafić gdziekolwiek.

s.13: Fastjack mówi o wymiennie Yakuzie i Mitsuhamie, sugerując, że, przynajmniej w Seattle, megakorporacji i syndykat są ze sobą blisko powiązane.

s.13: Cross wspomina osobę znaną jako Jack the Ripper (Kuba Rozpruwacz), deckera, która pojawia się w opowiadaniu [Rose].

s. 17: Martin mówi o "wpadce w After Hours," element, który pojawia się wielokrotnie w antologii (także opisany w Never Deal With A Dragon, na s.34). Oficer Knight Errant, Eric Ward został zabity przez zbłąkaną kulę snajpera, gdy opuszczał klub the After Hours. Celem snajpera był James Yoshimura (również zginął), menadżer korporacji Natural Vat. Dwóch shadowrunnerów, Smilin' Sam i Johnny Come Lately zostało zabitych na miejscu przez Lone Star. Stali się oni głównymi podejrzanymi. "Jednak smrodek pozostał. Chłopcy nie dowiedzieli się jeszcze, co , ale...". Instynkt Martina mówi mu, że runnerzy tego nie zrobili, ale chce kogoś o to oskarżyć. W rzeczywistości, runnerzy zostali wrobieni przez gliniarzy z Lone Star ([All Done with Mirrors]).

s.21: Janey Zane mówi do Crossa, "Poznałam nowych kumpli." Mówi o Liamie, Raphaelu, i Allyce Zephyre w [Fall].

Zastanawiam się, czy jest jakiś związek pomiędzy Janey Zane i Zany Janey, porucznikiem numer 2 w ulicznym gangu Halloweeners (Shadowrun Companion, s.124). Kompan opisuje Zany Janey jako "ludzką brzytwę i jedną z oryginalnych członków gangu. Kochała ciąć ludzi - im więcej juchy, tym lepiej." Prawdopodobnie nie, te dwie osobowości nie są do siebie podobne.

s.26: Duch samic modliszki może zamaskować aurę w przestrzeni astralnej, tak by pasowały do ciał ludzkich gospodarzy (co jest zgodne z Magic in the Shadows, s.131), ale wyczucie aury, gdy zginą odkrywa ich prawdziwą naturę.

Duchy modliszek starają się trzymać w grupach. Innym przykładem są Desolation Angels - gang składający się wyłącznie z samic duchów modliszek, w Chicago (pojawiają się w Burning Bright, Bug City, i w Casualties of War w Super Tuesday).

Brandon i inni wspominają też o siedmiu kobietach, kiedy rozmawiają o kręgu Modliszek. W czasie teraźniejszym, czyli nie wliczają Kristin Worthly. Tylko pięć z siedmiu można zidentyfikować z nazwiska: Candace Vignell, Rachel Morelle, Ellen Tyler-Rand, Danielle Alcene-Davies, i Kyra Shon.

Historia nie opisuje śmierci Brandon Cross ani żadnej z pięciu modliszek, ale rezultat jest silnie zasugerowany. Wystawienie przez Crossa duchów modliszek ochronie Knight Errant (szczególnie Rachel Morelle, która sam jest oficerem w Knight Errant) mogło być przyczyną powołania przez Aresa Firewatch - jednostki zwalczającej insekty.

Fastjack jest kartą "Prime Runner" w Shadowrun: The Trading Card Game.