(Z dodatku: Shadowrun: Kompan)

OPCJONALNE TWORZENIE POSTACI Edytuj

Poniższe wariacje standardowych metod tworzenia postaci, podsuwają metody zmieniające ten proces na kilka sposobów. Większość z tych metod tworzy postacie zrównoważone, ale mądrzy gracze z pewnością znajdą sposoby użycia ich do stworzenia postaci z dużą ilością umiejętności walki i kilkoma lub bez ułomności. Jeżeli taką postać pasuje do twojego stylu gry, używaj jej. W innym wypadku mistrzowie gry powinni uważnie przyjrzeć się postaciom stworzonym dzięki tym regułom i upewnić się czy nie burzą równowagi gry.
Podnoszenie i obniżanie priorytetów, to prawdopodobnie najprostsza metoda zmian w systemie tworzenia postaci. Ogól-nie biorąc, zmienianie priorytetów pozwala mistrzowi gry na wzmocnienie lub osłabienie pewnych typów postaci tak, by pasowały do kampanii, bez ograniczania możliwości wyboru graczy. Szczególnie przy Suma-do-10 i w punktowym systemie zalecamy, by wszyscy gracze używali tego samego schematu tworzenia postaci, aby utrzymać równowagę w grze.

ZMIANA PRIORYTETÓW RAS Edytuj

Opcja Więcej Metaludzi (str. 46, SRII) redukuje priorytet postaci metaludzkiej z A do C, dając zachętę do tworzenia metaludzi. Mistrzowie gry, którzy chcą zachować niecodzienny charakter rasy mogą obniżyć priorytet metaludzi do B a priorytet A pozostawić dla bardziej egzotycznych ras, takich jak warianty metaludzi, zmiennokształtni (str. 36-44). Tak samo mistrz gry może przydzielić różne priorytety do różnych ras. Na przykład mistrz gry może przydzielić Priorytet A do krasnoludów i elfów, Priorytet B do orków i trolli. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, mistrz może wyeliminować w ogóle kategorię priorytetu dla rasy. To może jednak spowodować zalew postaci metaludzkich, z umiejętnościami charakterystycznymi tylko dla ludzi.
Mistrz gry, który obniża priorytety dla ras może skompensować naturalne przewagi metaludzi uwypuklając unikalne przeszkody, którym muszą stawić czoła metaludzie Szóstego Świata. Mistrz gry może zastosować do tego reguły Rasizm i Charyzma (str. 182, SRII) czy Uprzedzenia ze stron 137-140 z podręcznika California Free State. Podczas gdy metaludzie mogą, być niepokojeni przez takie grupy jak Humanis Poliklub, Alamos 20 000 i Ludzka Nacja, mistrz gry może wprowadzić kłopoty dla ludzi ze strony anty-ludzkich organizacji jak Synowie Saurona.

ZMIANA PRIORYTETÓW MAGII Edytuj

Mistrz gry może zwiększyć ilość magów i adeptów w swoich grach. obniżając priorytet stwarzania tych postaci. Generalnie, każda zmiana priorytetu powinna mieć wpływ na wszystkich magów i adeptów po równo, W niektórych okolicznoścoach, mistrz gry może wzmocnić lub osłabić niektóre z typów magów. Na przykład, mistrz gry prowadzący kampanię plemienną, może zachęcić graczy do tworzenia postaci szamanów obniżając priorytet dla szamana do B, a utrzymując priorytet A dla magów oraz odpowiednio dla adeptów. Ten wariant prowadzi do przewagi postaci szamanów nad magami.
Obniżenie priorytetu do tworzenia postaci magicznie aktywnych, może prowadzić do tworzenia bardzo potężnych magów obdarzonych priorytetem A w Zasobach. Mistrz gry powinien uważnie przemyśleć efekt obniżenia priorytetu dla magicznych postaci, zanim tego dokona i określić jak to wpłynie na równowagę gry. Generalnie, mistrz gry powinien ograniczyć redukcję priorytetów dla magicznych bohaterów do kampanii ukierunkowanych na magię i magów.

ZMIANA PRIORYTETÓW CECH I UMIEJĘTNOŚCI Edytuj

Zmiana kosztu innych priorytetowych kategorii, stwarza graczom więcej możliwości przy przydzielaniu Cech i Umiejętności.
Jeżeli jest to potrzebne, mistrz gry może także podnieść lub obniżyć początkowy limit punktów dla tych kategorii, czym zwiększy tworzenie postaci silnych lub słabszych. Mistrz może osiągnąć podobny efekt o wiele prościej, przydzielając posta-ci więcej startowej Karmy do podniesienia jej zdolności, zanim rozpocznie się gra, lub obniżając czy podwyższając początkowe granice Cech czy Umiejętności (patrz Zmiana Granicy Poziomów str. 20).

ZMIANA PRIORYTETÓW ZASOBÓW Edytuj

Mistrz gry może zmienić ilość zasobów przydzielanych na danym priorytecie, aby dać graczom więcej lub mniej zasobów na początku gry. Mistrz gry może też ustalić równy poziom zasobów otrzymywany przez wszystkich graczy, Ta opcja pozwala mistrzowi wiedzieć z góry, ile nujenów gracze wydadzą i łatwiej przewidzieć jaki sprzęt będą mogli zakupić.
Mistrz gry może też ograniczyć dostępność sprzętu tworząc listę ekwipunku dla rozpoczynających postaci. Na przykład, mistrz może pozwolić postaciom używać wszczepów z SRII, ograniczyć: cybertechnologie i biosprzęt z dodatku Shadowtech czy Cybertechnology. Może też ustalić ogólne restrykcje, takie jak "żadnych biosprzętów dla początkujących". Opcjonalnie mistrz może ustalić granice używając Dostępności sprzętu. Np. może ogłosić, iż początkujące postacie nie mogą, posiadać ekwipunku o Dostępności 7 lub więcej. (W rzeczywistości Dostępność 6 oznacza odpowiedni sprzęt dla większości kampanii w Shadowrunie.) Mistrz gry może ustalić granice Dostępności sprzętu na tym samym poziomie co początkowa granica Cech lub Umiejętności. Patrz reguły Dostępności, str. 90.

ZMIANA GRANICY POZIOMÓW Edytuj

Mistrz gry może również zmieniać tworzenie nowych postaci przez zmiany w granicy poziomów ich początkowych Cech i Umiejętności. Obniżenie granicy ze standardowej 6 stwarza postacie mające mnóstwo różnych umiejętności ale żadnej opano-

System punktowy Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.