FANDOM

Autor Tom Dowd

Fabuła Edytuj

Grupa shadowrunnerów wynajęta przez Brilliant Genesis by uwolnić genialnego producenta i gwiazdę symstymu od ich restrykcyjnego kontraktu w MegaMedia. W połowie przygotowań, Nadia Mirin zgłasza się o przysługę i prosi o sprawdzenie, czego chce Sam Cortez.

Runnerzy sprawdzają Corteza i odkrywają jego powiązania z Yakuzą, a następnie udaje im się wyrwać producenta i gwiazdę simu wprost spod nosa ochrony Lone Star podczas imprezy promocyjnej MegaMedia.

Ludzie Edytuj

Uwagi Edytuj

Shadowbeat (s.74): "Komercyjny sprzęt symstymu pojawił się w połowie lat 20tych, najpierw jako zabawka dla bogaczy. Ale pod koniec lat 30tych, technologia stała się tańsza i lepsza, a stym zaczął mieć własną publiczność. Ale w 2046, MegaMedia kupiła superhit Honey Brighton, „Free Fall”. Stym miał najnowszą technologię ASIST, budżet superprodukcji, i gwiazdę przez duże G."

Honey Brighton nie ma powiązań z Holly Brighton, która przeprowadziła pierwszy wywiad z Wielkim Smokiem Dunkelzahnem 27 stycznia 2012, i która przez wiele lat była jego rzecznikiem, i odziedziczyła po jego śmierci VisionQuest i Lake Louise (Secrets s.31).

s.158: Odniesienie z A Plague of Demons (s.21), Janey Zane mówi "Poznałam nowych kumpli." Oto oni.

Janey Zane, Liam Bough, i FastJack pojawiają się ponownie w pierwszej powieści Toma Dowda, Night's Pawn.

s.162: MegaMedia zorganizuje imprezę promocyjną „Neon Hard Life”, symstymu z gwiazdorem Chuckiem DeRange oraz Tiną Taggert. Imprezy MegaMedia są legendarne, i zawsze o nich głośno napisała „Janey” w New Seattle (s.86). Może to Janey Zane?

s.164: Podczas przeszukania mieszkania Corteza, Janey i Raphael odkrywają pistolet maszynowy HK227-S, niezwykłe, jak na wyposażenie sarariman. Odnajdują także szafirową szpilę, którą później FastJack zidentyfikuje jako oznakę Yakuzy (s. 176). Powiązania Corteza z Yakuzą widać także w Striper (s.87).

s.168: "Bughunters to element chaosu, z którym musi się zmierzyć każdy rigger prowadzący bezzałogowce (RPV). Z nieznanego powodu ci szaleńcy chcą zniszczyć każdy bezzałogowiec (RPV), który spotkają, niezależnie od tego, kto go prowadzi, czy dlaczego się akurat tutaj znalazł. Zazwyczaj używają normalnych rakiet przeciwpancernych, ale czasem wredne typki używają rakiety nazywanej 'zapper'. Zamiast głowicy ppanc, zapper działa jak taser, podczas trafienia przesyła kilka tysięcy voltów w bezzałogowca, a zwarcie kompletnie niszczy pojazd. Oprócz pojazdu, czasem dostaje się też riggerowi poprzez sprzężenie zwrotne – sygnał może sfajczyć mózg podłączonego po drugiej stronie riggera."

Dla tych, co jeszcze nie wiedzą. RPV to skrót od Remote-Piloted Vehicle - dron. Głowice Zapper opisano w dodatku Rigger 2 (s.94), i działają tak, jak tutaj opisano. Nie są tanie – rakieta zapper kosztuje 2500¥, z indeksem ulicy 2,5. Bughunterzy mają drogie hobby. Bughunters pojawiają się także w powieści Ragnarock (Steve Kenson, 2000).

s.175: Nadia Mirin dowcipkuje z Raphaelem, "może mój chłopak jest większy od Ciebie." Nie żartuje. Jej aktualnym jest Harlath Drake, ludzkie przebranie dla smoka Haesslicha. Sprawdźcie It's All Done with Mirrors.

s.176: Raphael opisuje zaangażowanie Yakuzy. "Jeden z podklanów Sendoshy, Mizu-Kagayaite. Najpierw pojawili się w Tokio jakieś 28 lat temu jako jeden z klanów Yakuzy Nowego Wieku. Najwyraźniej Sendosha ma spory wpływ na lokalny Dungeness Crab."

Dungeness Crabs jest opisany w Seattle Sourcebook (s.153) jako najmocniejszy z klanów Yakuzy. Jednak od wydania Underworld Sourcebook w 1997, nikt nie wspominał o "Dungeness Crabs" ani w czasie teraźniejszym, ani w przeszłym. Elven Fire (s.30) wspomina Hanzo Shotozumi jako oyabuna Dungeness Crabs, czyli prawdopodobnie ten klan raz nazywa się Shotozumi-gumi, a później Shotozumi-rengo (Mob War, s.37). Inne wczesne klany Yakuzy - Whispering Nights (oyabun Toshihiro Ino) w Elven Fire, Sword Water Society (oyabun Homatsu Jinjiro) w Dark Angel – po prostu zniknęły wraz z wydaniem Underworld Sourcebook, i zostały zastąpione przez Nishidon-gumi i Shigeda-gumi. Shigeda-gumi, istniało co najmniej od wydania Mercurial (s.8).

s.181: Cztery do jednego: to problem nawet dla Fastjacka.