FANDOM

by Michael A. Stackpole

Fabuła Edytuj

Kontynuacja poprzedniej opowieści...

Wolfgang Kies, Kid Stealth, i Plutarch Graogrim ratują Tigera i Mike’a przed złapaniem i zabiciem przez Lone Star. Podróżując poprzez Orc Underground, wychodzą na powierzchnię w pobliżu domu enigmatycznego doktora Richarda Ravena. Spotykają tam Nadia Mirin i Jarlatha Drake'a, który w jakiś sposób uniknął śmierci, gdy zniszczono penthouse Nadii (mieszkanie na szczycie wieżowca) w Farview Towers. Z pomocą dekerki Ravena, Valerie Valkyrie, obraz wydarzeń zaczyna być zrozumiały.

Sam Cortez chce kontroli nad Natural Vat Foods, i sądzi, że Yakuza mu to da. Człowiek numer dwa w NatVat, James Yoshimura, przekazał Nadii Mirin pełnomocnictwo na rozstrzygnięcie kontraktu NatVat pomiędzy Bob's Cartage and Freight lub konkurencyjnym, kontrolowanym przez Yakuzę North American Trucking (NAT). Oczywiście Nadia Mirin odrzuciła ofertę NAT. Cortez dogadał się ze skorumpowanym policjantem Lone Star, Georgem Van Housenem. Van Housen zabił Yoshimurę i wrobił w to runnerów (Smilin' Sama i Johnnyego Come Lately). Cortez przedstawił swoją ofertę Yakuzie i obiecał, że kontrakt w zamian za kontrolę nad Nat Vat, na co zgodzili się japończycy. Cortez zaaranżował z shadowrunnerami odkrycie sfałszowanych dowodów dyskredytujących Bob's Cartage and Freight, i nadwyrężył ich reputację niszcząc transport Nat Vat w magazynie Boba. Cortez zapłacił też deckerowi, Jack the Ripper, by dostarczył dowodów umożliwiających szantażowanie Mirin. Van Housen próbował wrobić kolejną parę runnerów (Tiger Jackson i Iron Mike Morrissey) w morderstwo Nadia Mirin, w ten sposób umożliwiając awans Cortezowi jako jedynemu ocalałemu z kierownictwa Nat Vat, który mógłby negocjować kontrakt z NAT. Na nieszczęście dla Corteza i Van Housena, oba kozły ofiarne oraz ofiara uciekły z pułapki.

Raven aranżuje spotkanie pomiędzy dyrektorem NAT, Hidiki Yamamoto, Samem Cortezem, i Nadią Mirin. Próbując uniemożliwić Mirin dotarcie na spotkanie, Van Housen oferuje nagrodę największym gangom Seattle. Mirin jest zmuszona użyć swoich najpotężniejszych czarów przeciwko Halloweeners, ale dociera na spotkanie. Ostatnią próbą Corteza i Van Housena jest helikopter szturmowy Lone Star, ale Jarlath Drake (Haesslich) porzuca swą ludzką postać i niszczy śmigłowiec. Yamamoto, zmęczony niekompetencją Corteza zabija menadżera. Nadia Mirin zgadza się przemyśleć ofertę NAT ale w zgodzie z prawem, co zadowala Yamamoto.

Ludzie Edytuj

(*= umiera pod koniec opowiadania)

Uwagi Edytuj

Postać Wolfganga Kiesa stworzono, gdy Shadowrun był w fazie tworzenia, więc jest zadziwiające, że jego opis tak blisko przypomina Magician-Adept (Magic in the Shadows, s.22). Wolfgang ma magicznie zwiększone możliwości fizyczne i może w ograniczonym stopniu rzucać czary. Ma bardzo osobisty i burzliwy kontakt z Totemem Wilka. Kies myśli o sobie jako o wilkołaku, ale jest człowiekiem, nie zmiennokształtnym. Róża pod innym imieniem...

Ork, Plutarch Graogrim, w dodatku New Seattle jest nominalnym autorem rozdziału o Orc Underground (s.58). Chociaż trochę inaczej podpisany - "Graogrim" w Into the Shadows i Wolf and Raven, Gaogrim w New Seattle. Pewnie literówka.

s.211: Ulubioną bronią Wolfa jest Beretta Viper-14, którą opisuje jako antyk. Nie pomylcie tego z pistoletem Ares Viper. To dwie różne bronie.

s.215: "Nie, że nie jestem ci czegoś winien za pomoc przy wyciągnięciu Moiry z tej strzelaniny dwa tygodnie temu." Wolf odnosi się do Squeeze Play Wolf and Raven. Moira Alianha była narzeczoną Richard Ravena.

s.215: Wolf używa uzdrowienia lub Uleczenia na Tigerze (Zag). Mówi, "To jest czar, którego nauczył mnie Raven." (MATT: Ciekawe. Raven to hermetyk, a Wolf ma totem... Jak jeden mógł nauczyć czaru drugiego?). Więc jest zdolny do rzucania czarów, ale się tego nie uczył.

s.217: Wolfgang Kies opisuje niezwykłe nogi Kid Stealtha:

"Poniżej kolana, oba wymienione z rzepką kolanową z tyłu, co czyniło jego nogi podobne do ptasich. Główną różnicą między nogami gołębi, a Kida jest taka, że tytanowe nogi Kida Stealtha mają ostre szpony, szczególnie wysuwane duże, sierpowate ostrze trzech palców każdej stopy. Szpony na pięcie dodano z powodów estetycznych, a rzepki, dla równowagi."

W Wolf and Raven (s.44), Stealth twierdzi, że jego cybernogi były stworzone na wzór dinozaurów, Deinonychus. Do 2061, reputacja Stealtha jest na tyle duża, że podobny model nietypowych nóg znane są jako "Kid Stealth" Cyberlegs (Man & Machine, s.37).

s.219: Plutarch Graogrim zgoblinizował w wieku 17 lat, do tego momentu zdążył obronić tytuł magistra literatury angielskiej na Harvardzie.

s.221: jedną z branż, która jest aktywna w Orc Underground jest zbieractwo i rolnictwo (grzyby). Co najmniej jedna pięciogwiazdkowa restauracja w Seattle - Eye of the Needle (Seattle Sourcebook s.40, New Seattle s.35) – kupuje grzyby z Underground mylnie sądząc, że pochodzą z Kalifornii.

s.222: "Lone Star było jedną z firm, które miasto Seattle zatrudniło by dostarczyło „funkcjonariuszy, pilnujących porządku”. Jak przypominano wielokrotnie, funkcjonariusz pilnujący porządku to nie policjant (MATT: !!!) peace officer is not the same as a law officer. Nieoficjalnie, kadra policjantów Lone Star, którzy nazywają siebie Shadowriders, robi wszystko, by pokazać tę różnicę. Wzięli shadowrunnerów pod specjalną jurysdykcję. Ponieważ SINless istnieją poza systemem, Shadowriders używają zastraszania, napadów, wymuszeń, a nawet morderstw w wojnie przeciwko runnerom." (MATT: miłośnicy CP 2020psychosquad? ;) )

s.223: Tark używa dialektu orków, jakim mówi się w Underground, jest to prawdopodobnie wariacja City Speak zwana Tunnel Talk (SR2, s.45). keyen=spokojnie, kaza=rozumiem, krest varg neyor ka=?

s.231: Raven mówi, "Istnieje grupa hakerów, którzy nazywają się Graverobbers. Mają dostęp do licznych systemów dzięki temu, że używają terminali przydzielonych do ludzi, którzy dopiero co umarli." Chodzi o Wili Greya, Mad Meg Motley, i Porky Prynea w Graverobbers.

s.231: "kiedy umierasz, twój SIN na końcu otrzymuje D. Większość ludzi myśli, że chodzi o deceased (MATT: „martwy” po angielsku), ale Raven mówi, że D oznacza Deactivated (MATT: zDeaktywowany). SIN wciąż jest używany do śledzenia statystyk i obliczania podatków, wypłaty pensji dla wdów itp."

s.232: "Inny decker, człowiek, który stylizuje się na Kubę Rozpruwacza (Jack the Ripper), używa tego wejścia, wejść do tego obszaru i zrobić kopię twoich danych." Valerie opisuje wydarzenia z Whitechapel Rose.

s.233: Burkingmen zarabiają na życie przeglądając śmietniki ważnych osób w poszukiwaniu ważnych informacji, które mogą sprzedać brokerom informacji information brokers (MATT: typ fiksera. Więcej: TUTAJ). "Wyrzucone czasopismo może określić, co czytuje taka osoba, jeśli artykuł został wycięty, wiadomo czym dokładnie się interesuje. Bilety teatralne określają, co lubi na tyle, by za to zapłacić."

s.234: Prawdziwe imię Nadii Mirin to Dawn McGrath. Była etatowym magiem w korporacji Hondisumi Corporation w Kyoto, w Japonii, projektującym potężne czary bojowe. Klasyczny przypadek wyrzutów sumienia spowodował, że uciekła od pracodawcy, zmieniła nazwisko i próbowała stworzyć nową tożsamość pracując jako kierowniczka w Natural Vat foods. Hondisumi Corp oferuje nagrodę w wysokości 2.36 miliona nujenów za jej zabicie lub złapanie. Valerie Valkyrie wykasowała wszystkie pozostałe ślady w Matrycy, łączące Nadię Mirin z Dawn McGrath.

s.235: Nadia mówi "Cortez wciąż naciskał i załatwił matrycowy run poprzez United Oil. Dało nam to plik pokazujący nieprawidłowości u Bob's Cartage and Freight i jak obchodzili się z naszym produktem. Zaczęłam podejrzewać Corteza, ponieważ plik był kiepską podróbką danych z United Oil." Wydarzenia z opowiadania Tailchaser.

s.235: Nadia kontynuuje, "Jedno źródło powiedziało mi, że Cortez ma broń z ISPO i szpilę Yakuzy ukrytą w mieszkaniu..." To źródło to Raphael w opowiadaniu Free Fall.

s.240: Zeppeliny znowu są w modzie, jako luksusowy pojazd dla bardzo, bardzo bogatych.

s.250: W 2050 w Seattle, dwa największe gangi to Ancients (Starożytni) i Tigers. Profil Ancients można znaleźć w Underworld Sourcebook (s.102). Więcej informacji w New Seattle (s.106) oraz przygodzie Elven Fire. Tigers to gang z powiązaniami z triadą Eighty-Eights. Są opisani w Mob War (s.50), oraz wspomina się o nich w New Seattle (s.103). innym gangiem są Cutters (Underworld Sourcebook s.103, New Seattle s.107), którzy w ciągu kilku lat zastąpią Tigers na miejscu drugim wśród gangów Seattle, by znowu opaść w rankingu, o czym wspomina książka Lone Wolf, napisana przez Nigela Findleya (1994).

s.254: elfy Indianie " są tak powszechne, jak przeciętny smok." Zastanawiam się czy Wolf mówi ogólnie, czy tylko w Seattle? To drugie jest bardziej prawdopodobne. Większość elfów z indiańskimi korzeniami wyemigrowało do the Salish-Sidhe council i przyłączyło się do szczepu Sinsearach, czyniąc je raczej rzadkimi gdzie indziej.

s.265: mieszkanie Nadii Mirin nie zostało zniszczone przez bombę. To jej własny niekontrolowany czar, którego użyła, broniąc się przed grupą Shadowriders nasłanych przez Van Housena.

s.266: Jedną z najpopularniejszych firm dostarczających pizzę w Seattle jest Dominion Pizza. Kierowcy noszą nosy klaunów.

s.272: "Zdjął branzoletę ze smokiem z lewej ręki i rzucił do mnie... W mgnieniu oka, jego ludzka postać zniknęła i jego złote skrzydła rozłożyły się, by złapać powietrze. Jego potężne tylnie nogi wystrzeliły w niebo, a jego ogon minął mnie o włos." Branzoleta to pewnie spell lock (węzeł czaru?) (w SR3 to sustaining focus).

Haesslich zniszył helikopter Van Housena. Nie jest jasne, czy George Van Housen był właściwie na pokładzie. Shadowriders, którzy przeżyli zostali aresztowani przez Lone Star i jednostka przestała istnieć na następne 10 lat. Shadowriders powrócili znowu jako szwadron śmierci w 2060 (New Seattle, s.76).

s.275: Wolf wierzy, że czar transformacji, który umożliwia Haesslichowi przybranie ludzkiej formy stworzyła Nadia. Myślę, że to Haesslich, ale wszystko jest możliwe.