FANDOM

Podstawowe oprogramowanie komputerów i cyberdecków, umożliwiające korzystanie z Matrycy. Persona to pakiet programów. Zawiera Bod i Sensor, przechowuje też awatar (ikonę) użytkownika.

Podstawowym zadaniem GPSP jest utrzymywanie spójnej integracji wszystkich elementów deku i aktywnych programów w to, co określa się mianem persony. Wzrokowo persona jawi się tak, jak życzy sobie deker, technicznie jednak jest to "ciało" dekera na czas pobytu w Matrycy. Cechy persony są kombinacją GPSP i czterech programów nazywanych programami persony, które muszą działać w każdym deku (Patrz Programy persony).

Deckerzy - czy to shadowrunnerzy, czy to informatycy rządowi/korporacyjni pracujący w Matrycy - modyfikują w pewien (nielegalny) sposób program persony. po takich zmianach terminal nazywa się cyberdeckiem.

Uwięzienie w MatrycyEdytuj

Matrycowe wyobrażenie dekera, persona, to tylko program wykonywany przez komputery Sieci. W rzeczywistości persona nigdzie się nie przenosi i nie ma niezależnej świadomości.
Niezależnie od legend opowiadanych przez dekerów, nie można zostać "uwięzionym" w Matrycy.

SlangEdytuj

Avatar

Decker slang for a personal Matrix icon. Also called, a persona.