FANDOM

http://img164.imageshack.us/img164/889/critterlesserthunderbird0mg.jpg
Picture from Shadowrun, 2nd Edition

PTAK GRZMOTEdytuj

Avesfulmen splendidus
Budowa: Ciało ptaka grzmota wraz z głową ma 3 metry długości, ogon metr, a rozpiętość skrzydeł wynosi 10 metrów. Waga 100 kilogramów. Ptak ten jest podobny do orła, z białymi piórami na głowie, szyi i ogonie, choć u niektórych osobników są one ciemniejsze. Tors i górna powierzchnia skrzydeł mogą przybierać różne barwy, od złotej do ciemnobrązowej. Spodnia strona skrzydeł jest w kolorze kremowym. Czaszka ma dziób zakończony ostrym hakiem.
Gatunki podobne: Znacznie większy roc często mylony jest z ptakiem grzmotem podczas lotu, gdzie brak perspektywy pozwalającej na ocenę rozmiarów.
Obszary zamieszkiwania: góry.
Zdolności magiczne: wrodzone.
Zwyczaje: Ptak grzmot jest zwykle aktywny w dzień, choć istnieją doniesienia o aktywności nocą. Ptaki te polują na zwierzęta naziemne, jak antylopy i sarny, a także na padlinożerców. Zakładają gniazda w szczelinach przy szczytach gór, a w poszukiwaniu ofiary mogą oddalać się o setki kilometrów od gniazda. Okres godowy przypada wczesnym latem.
Młode: Samica składa 1 lub 2 jaja, pisklęta wykluwają się po 6 tygodniach. Pozostają one w gnieździe 3 do 6 tygodni.
Występowanie: zachodnia półkula.
Moce: Projekcja elektryczna (z działaniem na obszar).

Avesfulmen splendidus Edytuj

The Thunderbird are diurnal carnivores, often hunting fish and small mammals. They nest in mountain peaks and may travel hundreds of kilometers to search for prey. They seem to enjoy electrical storms, and are often seen playing among thunderclouds. There are rumors that these birds can collectively summon thunderstorms.

Thunderbirds have the paranormal ability to project a electrical blast against prey or attackers, much like lightning bolt spells favored by mages and shamen. Thunderbirds have a tendancy to explode when they die, presumably from the discharge of their electrically active tissues.

Related SpeciesEdytuj

The Lesser Thunderbird (Avesfulmen minori) are smaller versions of the normal Thunderbird. They can project an electrical field that resembles an electromagnetic pulse, which wrecks havoc with electronic components.

Źródła Edytuj