FANDOM

Strony ujednoznaczniające (ang. disambiguation pages) to strony wiki, zawierające linki (odnośniki) do stron precyzujących poszczególne znaczenia danego hasła (i tylko takie linki). Na przykład Uran oznacza greckiego boga, planetę i pierwiastek. Ponieważ są to zupełnie różne rzeczy, informacje o nich powinny się znaleźć w 3 różnych artykułach. Jednak autorzy artykułów na temat chemii czy mitologii greckiej mogą być nieświadomi tego, że istnieje jakiś "inny" Uran, lub po prostu nie wiedzieć, pod jakim tytułem znajduje się artykuł o nim, dlatego stworzono strony ujednoznaczniające.

Strona taka ma tytuł będący wspólną nazwą wszystkich artykułów, np. Deckers (strona ujednoznaczniająca).

Takie rozwiązanie używane jest tylko w przypadkach kiedy trudno jest wybrać jedno dominujące znaczenie jakiegoś słowa. W innych przypadkach, na stronie ze słowem o dominującym znaczeniu wstawiamy szablon {{disambig}} z linkiem do odpowiedniej strony ujednoznaczniającej - zobacz np. Deckers (strona ujednoznaczniająca).

W oparciu o