FANDOM

autorka: Lorelei Shannon

Fabuła Edytuj

Jack the Ripper zostaje wynajęty do runu w Matrycy na Natural Vat Foods. Ma wydobyć akta personalne Nadii Mirin. Jack wykonuje run i odnajduje pliki, ledwo unikając śmiertelnego Czarnego LODu. Kiedy bada akta, odkrywa, że plik został bardzo dokładnie podrzucony przez jednego z najlepszych deckerów w branży. Nadia Mirin poważnie podchodzi do ukrycia swoich tajemnic.

Ludzie Edytuj

  • Jack the Ripper (Herbert Bunn): wysoki człowiek, decker, wygląd ikony odpowiada pseudonimowi, wiek 27 lat.
  • Yasmine: tancerka brzucha w nocnym klubie Sybrespace, używa chipped reflexes i cybernetycznego węża. Także deckerka. Jej ikoną jest srebrny pyton.
  • Andrea Silvereyes: barmanka i menadżerka Sybrespace, pseudonim pochodzi od jej chromowych cybernetycznych oczu.
  • Emily Entropy: uliczny mag, przyjaciel Jacka i ochroniarz, wiek 20 lat.
  • Nadia Mirin: starszy menadżer NatVat, cel runu Jack w matrycy
  • Tansy: kotek Jacka
  • Lucy: szczur Jacka
  • Miss Elizabeth: siostra Emily, handlarz informacjami, specjalistka od etykiety.
  • Erik the Engine: kochanek Elizabeth, „najbardziej naładowany wszczepami samuraj w mieście”
  • Mycroft: rzeźbiarz danych, decker doskonały

Uwagi Edytuj

Jack często jest mylony z elfem z powodu swej szczupłej budowy i wzrostu, a czasem nawet z wampirem, z powodu ubioru i zębów – część wizerunku Jacka to wszczepione durenamel kły, wydłużone o centymetr ponad normę. Pośród dziwnych plotek, które o nim krążą jest m. in. jedzenie dzieci, picie krwi, oraz trzymanie zwłok matki w szafie. To wszystko kłamstwa.

s.116: "Emily lubiła nazywać go Grimley Fiendish, po jakiejś starej i strasznej piosence rockowej." Brzmi to jak odniesienie do pop kultury, ale nie wiem, do czego. Ktoś wie?

s.118: Jack zbiera stare książki. Jego ostatnim nabytkiem jest The Moonstone autorstwa Wilkie Collins-a, klasyczna pozycja detektywistyczna, której akcja dzieje się w wiktoriańskiej Anglii w 1868. Collins jest często nazywany ojcem nowoczesnej powieści detektywistycznej. (( Uwaga Masona: Znalazłem mocno zużytą kopię tej książki na bazarze w Republice Malediwów 19 marca 2000. Dzięki pośredniej rekomendacji Pani Shannon kupiłem ją za 22 rufie. Doskonała lektura.))

s.120: Jack używa reality filter (filtra rzeczywistości), który „tłumaczy” obraz Matrycy na podobieństwo wiktoriańskiej Anglii. Filtry rzeczywistości opisano w Virtual Realities (s.52) i w Virtual Realities 2.0 (s.84).

s.123: Podczas poszukiwań akt personalnych Nadii Marin, Jack odnajduje ślady infiltracji Porky Pryne do serwera Natural Vat (patrz Graverobbers).

s.124: "Odwieczna legenda wśród deckerów, sprawia, że tacy jak ja i Valerie Valkyrie wyglądają jak para Porky Prynes." Kolejne odniesienie do Graverobbers (s.42). Porky zazdrości Valerie Valkyrie, Mycroft, i Jackowi. Wygląda na to, że Mycroft może umiejętnościami równać się z Fastjackiem.